Ułatwienia dostępu

Slide
Odwiedzającym naszą placówkę, proponujemy, po wcześniejszym przeprowadzonym wywiadzie telefonicznym jeden z naszych 50-ciu autorskich programów. Każdy z nich dostosowany jest do wieku oraz poziomu wiedzy oraz pory roku odwiedzających nas uczestników.

Poniżej przedstawiamy niektóre z zagadnień przygotowanych wg. pór roku.

WIOSNA – PTAKI  (Kl IV)

Inspiracja  
  • dlaczego ptaki migrują?
  • dlaczego ptaki śpiewają?
  • dlaczego ptaki pukają w okno?
  • leśni dobosze
  • cała prawda o bocianach
  • pasożyt lęgowy  
    I.    Odkrywanie tajemnic ptaków / z tablic/
    II.    Rozpoznawanie głosów ptaków - kojarzenia
    III.    Rozpoznawanie wyglądu i jaj ptaków
    IV.    Podglądanie dziuplaków i ptasiej drobnicy  
 
LATO – PSZCZOŁY I ŻYCIE POD STOPAMI (KL III)
 
Inspiracja – ptasia stołówka
  • czerw czerwcowy
  • kim jestem- stawonogi,/ owady, pajęczki/
  • tajemnice brzydali, lotników, zapylaczy
  • pożyteczni, nie-ale pożyteczni
  • pszczele dary
    II.    Odkrywanie tajemnicy pszczelej rodziny
    III.    Podglądanie pszczelej rodziny
    IV.    Rozpoznawanie pszczelich darów

JESIEŃ  – WODA SYNONIMEM  ŻYCIA  (KL VIII)

Inspiracja – uświadomienie – obieg, bilans wody w przyrodzie i współczesne zagrożenia zanieczyszczeń naturalnych i antropogenicznych
  • zasoby wody w świecie i Polsce
  • kształtowanie umiejętności określania klas czystości wody  
   
    I.    Retencja wody w praktyce - ćwiczenia
    II.    Badanie wody w potoku górskim z uwzględnieniem jego charakterystyki retencyjnej
  • badanie organoleptyczne
  • badanie biowskaźnikami
    III.    Badanie chemiczne wody
  • badanie 9 odczynów wody
  • badanie porównawcze różnych próbek pobrań
  • określenie klas czystości z poszczególnych odczynów
  • sformułowanie wniosków pod kątem źródeł przyczyn i skutków zanieczyszczeń
ZIMA – SSAKI (KL VI)

Inspiracja – sposoby zwierząt na przetrwanie zimy
  • razem czy osobno
  • kto śpi, kto nie śpi?
  • przegląd polskich ssaków
  • dlaczego dokarmiane?
  • liczenie, łowiectwo, kłusownictwo
    I.    Odkrywanie śladów i tropów zwierząt w lesie
    II.    Zasady zachowania podczas podglądania zwierząt
    III.     Obserwacje kierdla, rudla, watachy, chmary
    IV.    Zimowa leśna stołówka